Tipy pre zdravé nohy

Pohyb

Prechádzajte sa, kráčajte, vystupujte po schodoch, pohybujte nohami v zamestnaní a doma. Vyhýbajte sa dlhému sedeniu alebo státiu, ktoré môže spôsobiť bolesti v nohách či ich opuchy.

Osviežte si nohy

Po dlhom únavnom dni alebo počas horúcich dní osviežujte nohy studenou sprchou. Vyhýbajte sa dlhému pôsobeniu horúčavy ako je opaľovanie, horúce kúpele, sauny, ktoré môžu rozťahovať cievy, alebo podporovať opuchy.

Polohujte nohy

Keď sedíte doma na pohovke alebo aj v posteli, zdvihnite nohy vyššie, aby ste uľahčili prúdeniu krvi v žilách. Ak máte sedavé zamestnanie, majte pod stolom ako oporu pod nohy podnožku.

Cvičte

Pre zdravé telo je vždy doporučené pravidelné cvičenie. Pravidelne športujte ( plávanie, bicyklovanie, gymnastika, joga ). Športy spojené s rozbehom a následným rýchlym zastavením ( tenis, squash, hokej, volejbal, basketbal ) sú pre nohy menej prospešné.

Udržiavajte si primeranú váhu

Prevenciou proti žilových ochoreniam je udržiavanie primeranej hmotnosti konzumáciou zdravej a vyváženej stravy.